Acasă Stirile zilei Justitia SOC in LUMEA POLITICA! NOUA MINISTRI sunt URMARITI PENAL pentru SPAGA de...

SOC in LUMEA POLITICA! NOUA MINISTRI sunt URMARITI PENAL pentru SPAGA de la MICROSOFT! Vezi cine sunt acestia!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie, Laura Codruta Kovesi a transmis procurorului general al P.I.C.C.J, in vederea sesizarii presedintelui Romaniei , a Senatului, a Camerei Deputatilor si a Parlamentului European, pentru formularea cererilor de efectuare a urmaririi penale fata de noua persoane care in perioada in care se presupune ca au savarsit infractiunile au indeplinit functia de ministru.

Concret, in conformitate cu prevederile legale si constitutionale, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie a transmis procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie referatul in vederea sesizarii Senatului, respectiv a Camerei Deputatilor pentru formularea cererii de efectuarea urmaririi penale fata de urmatorii:

ECATERINA ANDRONESCU (in prezent senator – Parlamentul Romaniei), ministrul Educatiei si Cercetarii in perioada 28 decembrie 2000-19 iunie 2003; 22 decembrie 2008 – 1 octombrie 2009; ministrul Educatiei, Cercetarii si Inovarii in perioada 2008-2012, sub aspectul savarsirii infractiunilor de abuz in serviciu, luare de mita, trafic de influenta si spalare de bani, in perioada in care avea calitatea de ministru.

VREME VALERIAN (in prezent deputat), ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, in perioada septembrie 2010 – februarie 2012 ministru, sub aspectul savarsirii infractiunii de abuz in serviciu in perioada in care avea calitatea de ministru.

MIHAILESCU PETRU SERBAN (in prezent senator – Parlamentul Romaniei), ministru coordonator al SGG in perioada decembrie 2000 – octombrie 2003, sub aspectul savarsirii infractiunilor de instigare la abuz in serviciu, trafic de influenta si spalare de bani in perioada in care avea calitatea de ministru.

Procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie a transmis procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, in conformitate cu prevederile legale si constitutionale, referatul, in vederea sesizarii Parlamentului European pentru formularea cererii de efectuare a urmaririi penale fata de:

NICA DAN (prezent membru al Parlamentului European), ministru al Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, in perioada 2000 – iulie 2004, sub aspectul savarsirii infractiunilor de abuz in serviciu, luare de mita, trafic de influenta si spalare de bani

In conformitate cu prevederile legale si constitutionale, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie a transmis procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie in vederea sesizarii Presedintelui Romaniei pentru formularea cererii de efectuare a urmaririi penale fata de urmatorii:

TICAU ADRIANA, ministru al Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei in perioada iulie-decembrie 2004

SANDU GABRIEL, ministru al Comunicatiilor si Societatii Informationale in perioada decembrie 2008 – septembrie 2010

FUNERIU PETRU – DANIEL, ministru al Educatiei si Cercetarii in perioada 2009 – 2012

ATHANASIU ALEXANDRU, ministru al Educatiei si Cercetarii in perioada 2003 – 2005

TANASESCU MIHAI NICOLAE, ministru al Finantelor Publice in perioada 2000 -2004
Cererea referitoare la efectuarea urmaririi penale are in vedere faptul ca, in acest moment, exista aspecte din care rezulta suspiciunea rezonabila care contureaza urmatoarea stare de fapt:

Directia Nationala Anticoruptie a fost sesizata la data de 5 iunie 2013 de catre Corpul de Control al Primului – Ministru, ca urmare a actiunii de control efectuata la Ministerul pentru Societatea Informationala si la Ministerul Educatiei Nationale, in legatura cu inchirierea de licente educationale.

Intrucat din Raportul de control rezultau indicii cu privire la incheierea, in conditii nelegale, a contractului comercial de inchiriere licente din 15.04.2004, extins ulterior pentru produse educationale Microsoft, a actelor aditionale la acest contract, precum si a contractelor aferente derularii Programul „Sistem Educational Informatizat” (SEI), Directia Nationala Anticoruptie s-a sesizat din oficiu cu privire la savarsirea unor infractiuni de abuz in serviciu si respectiv a unor infractiuni de coruptie in legatura cu derularea acestor contracte.

In acest mod, au fost obtinute probe din care rezulta ca ministrii Nica Dan, Mihailescu Petru Serban, Adriana Ticau, Athanasiu Alexandru, Tanasescu Mihai Nicolae si Gabriel Sandu si-au exercitat cu rea credinta atributiile de serviciu, determinand incheierea contractului cadru de licentiere din 15.04.2004 in conditii oneroase pentru bugetul de stat, asigurand posibilitatea deturnarii unui discount de circa 47% acordat de Microsoft in considerarea Guvernului Romaniei, si implicit permitand plata unor comisioane catre persoanele implicate. Totodata, exista indicii ca persoanele mai sus mentionate au pretins si primit sume de bani pentru a-si exercita in mod defectuos atributiile de serviciu si pentru a-si exercita influenta asupra altor persoane in vederea favorizarii firmei Fujitsu Siemens Computers in legatura cu incheierea si derularea contractului de licentiere Microsoft.

Astfel, contractul cadru de licentiere Microsoft s-a incheiat cu incalcarea dispozitiilor egale privind achizitiile publice, invocandu-se in mod nereal calitatea de unic distribuitor a Fujitsu Siemens Computers, la un pret cu cel putin 40% mai mare fata de pretul real, avand la baza un necesar nefundamentat.

Extensia cu privire la produse educationale s-a realizat, de asemenea cu incalcare dispozitiilor legale privind achizitiile publice, avand in vedere ca obiectul contractului cadru viza licentele pentru administratia publica, Fujitsu Siemens Computers nu era distribuitor de produse educationale, iar de discount-ul acordat de firma Microsoft in considerarea Guvernului Romaniei au beneficiat firmele private.

Mai mult, conform scrisorilor de confort si biletelor la ordin emise, Guvernul Roman garanta creditul, in timp ce firma Fujitsu Siemens Computers, care sustinea ca a venit cu oferta de finantare, nu depunea nici macar garantie de buna executie a contractului.

Vezi AICI DOCUMENTUL!

Din cercetarile efectuate rezulta ca din cele 54 milioane USD achitate de Guvernul Romaniei in baza contractului cadru si a extensiei din luna noiembrie 2004, suma de 20 milioane USD reprezinta comisioane pretinse de persoanele implicate in derularea proiectului din cadrul Guvernului Romaniei, din ministerele si societatilor implicate.

Totodata, din probele administrate in cauza pana in acest moment al cercetarilor si din actele de control incheiate, rezulta ca incheierea si derularea contractului de inchiriere de licente Microsoft de tip Enterprise Agreement Subscription cu consortiul D-CON.NET (MCSI MS-EAS) s-a realizat cu incalcarea, de catre ministrii Daniel Petru Funeriu si Gabriel Sandu, a dispozitiilor legale privind achizitiile publice, fara a exista o fundamentare din punct de vedere economic si tehnic, in scopul de a favoriza anumite firme. Exista indicii in sensul ca valoarea produselor si a serviciilor a fost supraestimata pentru ca a inclus si comisioanele pretinse de persoanele implicate in semnarea si derularea contractelor.

De asemenea, cercetarile efectuate cu privire la Programul „Sistem Educational Informatizat” (SEI), privind implementarea sistemului alternativ de educatie asistata de calculator prin dotarea unitatilor de invatamant cu laboratoare informatizate, cu o valoare estimata de 200 milioane dolari, au produs indicii rezonabile cu privire la incalcarea atributiilor de serviciu, precum si savarsirea unor infractiuni de coruptie de catre persoanele implicate.

Astfel, preturile de achizitie a solutiilor software nu sunt fundamentate si depasesc preturile pietei, nu exista specificatii clare ale produselor achizitionate, iar lipsa unor licitatii reale a dus la preturi de achizitie exagerate, atat pentru echipamente, cat si pentru software.

A reiesit din probele administrate ca procedura de achizitie a fost restrictionata, iar prin incheierea contractului si acceptarea cesionarii acestuia s-a urmarit de fapt favorizarea firmei Siveco si a firmelor colaboratoare, in conditiile in care specificatiile tehnice ale livrabilelor din caietele de sarcini conduceau catre firma IBM sau Compaq, iar specificatiile tehnice pentru software catre firma Siveco. Achizitiile in cadrul Programului SEI au fost efectuate la preturi cu pana la 50% mai mari, iar continuarea proiectului cu firma Siveco, in cadrul etapei a IV-a, a fost impusa de conditiile impovaratoare ale contractului de leasing financiar care era in derulare, desi actele de control recomandau efectuarea unei proceduri de achizitie.

Probele administrate in cauza au demonstrat existenta unui mecanism care urmarea crearea unui profit cat mai mare in firmele subcontractante, profit din care erau scoase, prin intermediul unor companii off-shore, sumele de bani necesare platii mitelor, prin intermediul unor contracte de servicii fictive. Sumele de bani cu titlu de mita erau platite fie prin transferuri bancare in firmele nominalizate de persoanele care reprezentau autoritatea contractanta, fie erau scoase in numerar din bancile din afara teritoriului Romaniei si aduse tot in numerar in tara folosind diferiti intermediari, toate acestea facandu-se in scopul ascunderii sursei veniturilor.