Acasă Stirile zilei Bani Jan Koum: Povestea de SUCCES a unui asistat social ajuns MILIARDAR

Jan Koum: Povestea de SUCCES a unui asistat social ajuns MILIARDAR

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Fondatorul WhatsApp, Jan Koum, crescut intr-o familie asistata social, va intra in randurile miliardarilor imbogatiti pe internet dupa incheierea tranzactiei de 19 miliarde de dolari prin care Facebook-ul lui Mark Zuckerberg va prelua aplicatia de mesagerie instant.

Pentru Koum (38 de ani), noul statut contrasteaza cu tineretea petrecuta in Statele Unite, ca adolescent imigrant din Ucraina, crescut intr-o familie asistata social.

Jim Goetz, partener la fondul de capital de risc Sequoia Capital, spune ca aversiunea lui Koum fata de publicitate si folosirea datelor personale ale utilizatorilor pentru a vinde reclame provine din copilaria petrecuta in comunism, cu teama permanenta de „politia secreta”, transmite Bloomberg.

Sequoia Capital este singurul investitor care a avut incredere in WhatsApp si a finantat devreme dezvoltarea companiei. Alaturi de Koum si Acton, Sequoia va fi al treilea mare castigator al mutarii Facebook.
WhatsApp nu aduna informatii referitor la numele, sexul, adresa sau varsta utilizatorilor. Pentru utilizarea serviciului este suficienta confirmarea numarului de telefon.

„Este o abordare clar contra pietei, influentata de experientele lui Jan dintr-o copilarie petrecuta intr-un stat comunist cu politie politica. L-a facut sa aprecieze mijloace de comunicare care nu sunt urmarite sau ascultate”, explica Goetz intr-o postare publicata miercuri pe blogul fondului Sequoia Capital.

Angajat la Yahoo pana in 2007, Koum a parasit compania alaturi de programatorul Brian Acton, deziluzionati de obsesia cu publicitatea a companiilor de servicii online.

In 2009, cei doi au infiintat propria firma, cu o strategie bazata pe crearea unei aplicatii de mesagerie usor de utilizat, ignorand complet advertisingul.

„Nimeni nu se trezeste dimineata gandindu-se la publicitate, nimeni nu adoarme cu gandul la noile reclame pe care le va vedea maine. Fara publicitate! Fara jocuri! Fara smecherii!”, scria Koum in 2012 intr-o postare pe blog.

Strategia a dat roade. In cinci ani, WhatsApp a acumulat 450 milioane de utilizatori activi lunar, de doua ori mai multi decat Twitter. Miercuri, Mark Zuckerberg a cumparat compania pentru 19 miliarde de dolari, cea mai mare tranzactie din sectorul IT incepand din 2001, cand Time Warner fuziona cu AOL intr-o afacere de 124 miliarde de dolari.

Koum si Acton vor deveni miliardari in dolari dupa perfectarea vanzarii.

Koum va primi un post de director in Consiliul de Administratie al Facebook, compania care opereaza cea mai mare retea de socializare din lume, cu peste 1,2 miliarde de utilizatori, afaceri de 8 miliarde de dolari pe an si o capitalizare de piata de 173 miliarde de dolari.

Strategia WhatsApp de a ignora complet publicitatea contrazice flagrant modelul de afaceri al Facebook, care cauta permanent noi modalitati de a vinde spatiu publicitar si de a transforma in venituri volumele uriase de informatii pe care le acumuleaza despre utilizatorii sai.

Koum a precizat pe site-ul companiei ca WhatsApp isi va pastra autonomia si va continua sa opereze independent.