Acasă Stirile zilei Bani 10 ani de Facebook

10 ani de Facebook

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Facebook, considerata astazi cea mai importanta retea de socializare din lume, implineste marti zece ani de la lansare.

„Registrul” online pe care Mark Zuckerberg l-a creat in ianuarie 2004, in camera sa de la Universitatea Harvard, a devenit o companie mondiala, cu 1,23 de miliarde de utilizatori pe luna, iar Zuckerberg, unul dintre cei mai tineri miliardari ai lumii.

Dar, pana sa ajunga aici, Facebook a avut de depasit multe obstacole. Unul dintre acestea a avut loc in mai 2012, cand Facebook a fost listata cu mare valva la bursa din New York.

Facebook a incheiat atunci cea mai mare oferta publica initiala derulata vreodata in industria inaltei tehnologii si internetului, reusind sa plaseze pe piata circa 422 de milioane de actiuni, la pretul de 38 de dolari pe unitate, plafonul intervalului tintit de companie. Reteaua de socializare a atras astfel 16 miliarde de dolari, a treia mare oferta publica din istoria SUA, dupa Visa si General Motors.

Insa, ulterior listarii la bursa, Facebook s-a confruntat cu probleme tehnice si cu o prabusire a actiunilor, a caror valoare a scazut la jumatate intr-un interval de trei luni.

Facebook a reusit apoi sa isi revina, valoarea actiunilor sale crescand la niveluri record, iar unii analisti au considerat acest lucru cea mai importanta evolutie din istorie din sectorul de internet american.

Directorul general, Mark Zuckerberg, a creat anul trecut noi solutii prin care furnizorii de publicitate sa ajunga la utilizatori.

Astfel, veniturile generate de publicitatea prin intermediul dispozitivelor mobile au atins in trimestrul al patrulea 1,25 miliarde de dolari, reprezentand 53% din total, fata de 49% in aceeasi perioada a anului precedent.

actiunile facebook

Retetele aplicate de Zuckerberg in acest sector, anul trecut, au permis Facebook sa detroneze Yahoo! si sa se instaleze pe pozitia a doua pe piata mondiala a publicitatii online. Potrivit societatii de cercetare eMarketer, Facebook detine 5,7% din piata mondiala a publicitatii online, fiind inca departe de liderul clasamentului – compania Google (32,4%). Cresterea Facebook este insa de trei ori mai rapida decat a Google in acest domeniu, iar compania lui Zuckerberg si-a dezvoltat produsele, introducand recent pe reteaua de socializare primele reclame video.

„Facebook a declansat revolutia sociala, insa s-ar putea sa nu reuseasca sa o controleze”, avertizeaza analistul Trip Chowdhry, enumerand polemicile curente in legatura cu protectia datelor private a utilizatorilor Facebook si cu caracterul intruziv al reclamelor postate pe acest site, dar si relatarile din presa internationala in ultimul an, potrivit carora adolescentii renunta la aceasta retea de socializare.

Potrivit unui studiu recent al agentiei digitale iStrategyLabs, numarul adolescentilor care au cont pe reteaua de socializare Facebook a scazut cu 3 milioane fata de anul 2011.

In 2011, Facebook avea aproximativ 13,1 milioane de utilizatori cu varsta cuprinsa intre 13 si 17 ani, numarul acestora scazand cu 25% in prezent, la 9,8 milioane.

In schimb, numarul utilizatorilor de Facebook cu varsta de peste 55 de ani a crescut cu 80,4% in perioada 2011-2013, de la 15,5 milioane la 28 milioane.

Potrivit analistilor, scaderile inregistrate in privinta frecventarii Facebook de catre adolescenti sunt compensate de cresterea numarului persoanelor mai mature care utilizeaza reteaua de socializare.

Compania de cercetare Trefis considera la randul sau ca sporirea numarului de utilizatori maturi ai Facebook poate fi pozitiva pentru veniturile retelei de socializare, fiind mai multe sanse ca oamenii mai in varsta sa cumpere produse sau servicii promovate pe aceasta platforma decat adolescentii.